بررسی اجمالی موتورسیکلت باجاج پالس NS 200

 بررسی اجمالی موتورسیکلت باجاج پالس NS 200

موتورسیکلت باجاج پالس ns 200 یکی از پرفروش‌ترین محصولات کمپانی هندی باجاج است که از سال ۱۳۹۳ وارد بازار ایران شد. ظاهر زیبا و چشم‌نواز و تعبیه کمک‌فنر گازی و گیربکس ۶ دنده در طراحی موتورسیکلت باجاج پالس ns 200 مانع از آن نمی‌شود که از معایبی همچون ارتفاع بسیار بلند زین، شتاب‌گیری ضعیف در سرعت‌های بالا، وزن زیاد، قدرت ترمز گیری پایین آن چشم‌پوشی کرد.

پیشگفتار

موتورسیکلت باجاج پالس ns 200 برای اولین بار در سال ۱۳۹۳ وارد بازار ایران شد. این موتور شهری با پالس NS 200CC و شتاب بالا توسط کارخانه هندی باجاج (BAJAJ) ساخته شده و توسط شرکت صنعتی فارس در ایران مونتاژ می‌گردد.

این موتورسیکلت با اینکه به سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری و سیلندر 4 سوپاپه مجهز گشته، اما وزن زیاد و قدرت ترمز گیری پایین آن باعث شده تا در سرعت‌های بالا شتاب‌گیری چندان جالبی نداشته باشد. با این حال ظاهر زیبا و جوان‌پسند آن در کنار کیفیت بالای متریالی که این موتور با آن تولید شده، باعث گشته تا موتورسیکلت باجاج طرفداران زیادی در ایران داشته باشد.

نگاهی به کمپانی باجاج

کمپانی هندی باجاج آتو یکی از خودروسازهای مطرح آسیای شرقی است که در زمینه تولید انواع خودروهای سواری، سه چرخه و موتورسیکلت‌ها فعالیت می‌نماید. این کمپانی توسط جمالال باجاج طی دهه ۱۹۳۰ در شهر راجستان تاسیس شد. شرکت باجاج از سال 2005 به بعد دومین جایگاه تولید کننده برتر موتورسیکلت در جهان را کسب نموده و دفتر مرکزی خود را در شهر بمبئی ایجاد کرد. در حال حاضر کمپانی باجاج در ۵۰ کشور جهان دارای نمایندگی‌ فروش می‌باشد. این شرکت در سال ۱۳۹۳ با صادرات دیسک فلاپ‌ به ایران فعالیت خود را آغاز نمود.

یکی از پرفروش‌ترین محصولات این کمپانی در ایران موتورسیکلت باجاج پالس ns 200 است که در حجم ۲۰۰ سی‌سی و نوع تک سیلندر ۴ سوپاپه طراحی شده که می‌تواند با قدرتی برابر با ۲۳ اسب بخار و گشتاور ۱۸ نیوتن بر متر به سواری جذاب و قابل قبولی برای خیابان‌گردی تبدیل شود.

بررسی اجمالی موتورسیکلت باجاج پالس ns 200

در کنار طراحی جذاب موتورسیکلت باجاج پالس ns 200، قدرت بالا و شتاب خوب این دستگاه به دلیل استفاده از جعبه دنده ۶ سرعته با کلاچ دستی باعث شده تا این موتورسیکلت در کشورهایی همچون ایران، هند و ترکیه طرفداران بسیاری داشته باشد.

بدنه این موتورسیکلت از نوع کاربراتوری و از جنس آلیاژ استیل دوبل ساخته شده؛ از سوی دیگر ترمزهای تعبیه شده در قسمت جلو از نوع دو پیستون و در قسمت عقب از نوع تک پیستون برمبو می‌باشد که در زمان‌های توقف موتور به خوبی عمل می‌کنند.

این موتور با توان ۲۳ اسب بخار، گشتاور ۱۸ نیوتن بر متر و کمک‌فنر هیدرولیکی و گازی تا ۶۰ نیوتن شتاب گرفته و می تواند مسافت یک کیلومتری را در ۴.۸۶ ثانیه طی نماید.

حداکثر سرعت موتورسیکلت ان اس ۲۰۰ برابر با ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت است که باک انژکتوری سوخت ۱۲ لیتری آن استفاده از این سواری را برای مسافت‌های طولانی ممکن ساخته است. به طوری که برای ۱۰۰ کیلومتر این موتورسیکلت هندی ۲.۲ لیتر بنزین استفاده می‌کند.

ترمز جلو و عقب دیسکی ABS به همراه پنل‌های پلاستیکی دو طرف باک و طراحی چراغ هماهنگ با طرح کلی بدنه و بهره‌مندی از سیستم استارت الکتریکی بر جذابیت ظاهری موتورسیکلت ان اس ۲۰۰ افزوده و باعث شده تا راکبان آن از تجربه جدیدی برخوردار شوند.

مهم‌ترین شاخص که در طراحی موتورسیکلت باجاج پالس ns 200 به چشم می‌خورد، ‌جاسازی لوله اگزوز در زیر بدنه اصلی موتورسیکلت است به طوری که اگزوز از فاصله دور به راحتی قابل مشاهده نیست. گرچه کیفیت بالای ادوات پلاستیکی باعث جلوه‌نمایی این موتورسیکلت شده اما استفاده از سه عدد شمع داخل یک سیلندر موجب افزایش دما در قسمت‌های داخلی موتور می‌شود که کار تعمیر و هزینه‌های مربوط به آن را افزایش می‌دهد.

تعبیه دیسک‌های ترمز به ضخامت ۲۸۰ میلی‌متری و ۲۳۰ میلی‌متری در قسمت جلویی عقب موتورسیکلت باعث شده تا شرکت تولید کننده این سواری شهری ادعای بسیار جدی در مورد توانایی ترمزهای این موتورسیکلت داشته باشد. با این حال بهتر است این ادعا را با خرید و تجربه سواری آن مورد سنجش قرار داد؛ در همین راستا شما می‌توانید با پرداخت قسطی این موتور را خریداری نموده و رانندگی با آن را تجربه کنید.

مشخصات فنی موتورسیکلت باجاج پالس ns 200

ظاهر زیبا و چشم‌نواز در کنار مصرف سوخت بسیار پایین و تعبیه کمک‌فنر گازی و گیربکس ۶ دنده در طراحی موتورسیکلت باجاج پالس ns 200 مانع از آن نمی‌شود که از معایبی همچون ارتفاع بسیار بلند زین، شتاب‌گیری ضعیف در سرعت‌های بالا، وزن زیاد، قدرت ترمز گیری پایین آن چشم‌پوشی کرد.

کلاس کاری: اسپرت

حجم موتور: 250-300 سی‌سی

ابعاد: 119*202* 119 سانتی‌متر با ارتفاع زین 80 سانتی‌متر

وزن: 145 کیلوگرم

تعداد سرنشین 2 نفر

تعداد چرخ: 2

سایز چرخ جلو:17 اینچ

سایز چرخ عقب:17 اینچ

جنس رینگ: آلومینیوم

نوع لاستیک: بدون تیوب

سیستم تعلیق جلو: تلسکوپی و بوش ضد خوردگی

سیستم تعلیق عقب: گازی

نوع چراغ: لامپ رشته‌ای

ترمز عقب و جلو: دیسکی

گشتاور:18 نیوتن بر‌متر

ظرفیت مخزن سوخت: 12 لیتر

پیشرانه و انتقال قدرت:17.15 وات

صفحه جلو مجهز به: آمپرهای (بنزین، کیلومتر شمار، فشار روغن، دور موتور، مسافت سنج)

سیستم سوخت رسانی: انژکتوری

حداکثر سرعت: 136 کیلومتر بر ساعت

کلام آخر

موتورسیکلت باجاج پالس ns 200 یکی از پرفروش‌ترین محصولات کمپانی هندی باجاج است که از سال ۲۰۱۲ وارد بازار گشته و از سال ۱۳۹۳ وارد بازار ایران شد. با ورود این موتورسیکلت به بازار ایران تحولات بسیاری اساسی را در زمینه فلاپ‌ها ایجاد نمود.

ان اس 200 یا 200ns یکی از موتورسیکلت‌های سری نیکد اسپرت است که جزو موتورهای میان رده و نسبتا ارزان قیمت محسوب می‌شود؛ شما می‌توانید حتی با پرداخت اقساطی سواری با این موتورسیکلت را تجربه نمایید.

قسطی 24

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *