بررسی اجمالی موتورسیکلت همتاز مدل 150i طرح کلیک

 بررسی اجمالی موتورسیکلت همتاز مدل 150i طرح کلیک

موتورسیکلت همتاز مدل 150i طرح کلیک یکی از موتورسیکلت‌های قیمت پایین است که توجه بسیاری از علاقه‌مندان موتورسواری را به سوی خود جذب کرده است. این موتورسیکلت به سیستم خنک کاری هوا خنک، چهار زمانه و انجین 149 سی‌سی با توان 7.55 کیلووات و گشتاور 10.25 نیوتنی با قدرت 12.8 اسب بخار مجهز است.

پیشگفتار

موتورسیکلت همتاز مدل 150i طرح کلیک یکی از موتورسیکلت‌های قیمت پایین است که توجه بسیاری از علاقه‌مندان موتورسواری را به سوی خود جذب کرده است. این موتورسیکلت به سیستم خنک کاری هوا خنک، چهار زمانه و انجین 149 سی‌سی با توان 7.55 کیلووات و گشتاور 10.25 نیوتنی با قدرت 12.8 اسب بخار مجهز است.

از سوی دیگر موتور تک سیلندر و 4 سوپاپه SOHC به کار رفته در داخل این موتورسیکلت در سرعت و شتاب بالا باعث افزایش فرمان‌ پذیری و کنترل بهتر آن می‌شود. ما در این مقاله سعی نموده‌ایم تا بخشی از مشخصات و ویژگی‌های این موتور قدرتمند و در عین حال به صرفه را به طور مختصر بیان کنیم.

مشخصات و ویژگی‌های فنی موتورسیکلت همتاز مدل 150i طرح کلیک

موتورسیکلت همتاز مدل 150i طرح کلیک با انجین تک سیلندر و انژکتوری مصرف سوخت بسیار پایینی دارد. با اینکه این موتورسیکلت در کلاس اسپرت ۱۵۰ سی‌سی طبقه‌بندی می‌شود ولی سرعت زیاد، حرکت بدون لرزش در کنار کیفیت فوق‌العاده بالای قطعات به ‌همراه طراحی زیبا و شیک این موتورسیکلت باعث شده تا نگاه هر بیننده‌ای را متوجه این اسکوتر جمع‌وجور گردد.

گیربکس اتوماتیک CVT به ‌همراه سیستم تعلیق تلسکوپی این موتورسیکلت‌ها را به یک سواری بی‌نظیر در معابر شهری تبدیل کرده ‌است. با اینکه ظرفیت باک بنزین به‌طور تقریبی 5.5 لیتر است، اما مصرف بسیار پایین سوخت این اسکوتر باعث شده تا راکب بدون دغدغه مسافت طولانی را طی کند.

سیستم تعلیق در قسمت عقب این موتورسیکلت از نوع کمک فنر مونوشاک بوده و سرعت سنج دیجیتالی، سوییچ کیلسی/ ریموتی آن باعث شده افراد جوان به دنبال خرید این موتور باشند. تعبیه سنسور جک بغل در کنار رنگ‌بندی متنوع موتورسیکلت همتاز مدل 150i طرح کلیک باعث شده گستره بزرگی از سلایق افراد مختلف را در بربگیرد. اگرچه در ایران هدایت موتورسیکلت برای بانوان ممنوع است اما با این وجود طراحی و رنگ‌بندی این موتور سیکلت توجه بانوان را هم به سوی خود جلب نموده است.

این موتورسیکلت به‌طور میانگین برای طی نمودن ۱۰۰ کیلومتر به ۱٫۸ لیتر بنزین نیاز دارد؛ از سوی دیگر طراحی رینگ و بدنه از جنس آلیاژهای آلومینیومی باعث شده تا مقاومت قطعات و بدنه موتورسیکلت به میزان قابل‌توجهی افزایش‌یافته و عمر این اسکوتر بسیار طولانی‌تر از حد انتظار برآورد شود. اگر تمایل دارید این موتورسیکلت را خریداری نمایید 24 قسطی شرایطی را فراهم نموده تا شما به آسانی صاحب این اسکوتر جذاب شوید. به طوری که شما می‌توانید میزان پیش پرداخت و تعداد اقساط را به صورت دلخواه و مطابق با شرایط مالی خود تعریف نمایید. چرا که این موتورسیکلت برای انجام فعالیت‌های روزانه و ترددهای مداوم در معابر شهری بسیار مناسب بود و فضای پارک بسیار کمی را اشغال می‌نماید.

مشخصات فنی همتاز موتور طرح کلیک

سیستم استارت ریموتی / کیلسی در کنار شتاب بالا و حداکثر سرعت 105 کیلومتر در ساعت این سواری باعث شده تا موتورسیکلت همتاز مدل 150i طرح کلیک در میان جوانان ایرانی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار گردد.

انجین: 149 سی‌سی

حداکثر توان: 7.55rpm

حداکثر گشتاور: 10.25 نیوتن بر متر

سوپاپ‌ها: از نوع 4 زمانه SOHC

نوع کلاچ: اتوماتیک

نوع گیربکس: اتوماتیک (CVT)

انتقال قدرت: تسمه‌ای

جعبه دنده: اتوماتیک

ترمز جلو و عقب: دیسکی/ کاسه‌ای

قدرت:12,8 اسب بخار

نوع موتور: تک سیلندر

قطر پیستون: 0.75 میلی‌متر

نسبت تراکم: 10.6:0.1

نوع راه‌اندازی: استارتی

نوع سیستم سوخت رسانی: انژکتوری

سیستم خنک کننده: آب خنک

ظرفیت باک بنزین: 5 لیتری

ظرفیت سرنشین: 2

فاصله دو محور: 1280mm

ارتفاع زین: 769 mm

فاصله از سطح زمین: 132mm

حداکثر سرعت:105 کیلومتر در ساعت

فضای حمل بار: زیر زین

کلاس موتور: Scooter

نوع چراغ: لامپ ال ای دی

کلام آخر

موتورسیکلت چینی همتاز مدل 150i طرح کلیک از روی هوندا کلیک اقتباس شده است؛ اما هوندا کلیک ظاهری تهاجمی و خشن داشته و از قیمت بسیار بالایی برخوردار است. از سوی دیگر قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت همتاز مدل 150i طرح کلیک در ایران سختی یافت می‌شود و در صورت پیدا شدن هم به دلیل قیمت‌های هنگفتی که دارند صاحب موتور را از نگه‌داری و یا تعمیر موتور سیکلت منصرف می‌کنند.

اما برخلاف هوندا کلیک موتورسیکلت همتاز مدل 150i طرح کلیک ظاهری لطیف و ملایم داشته و قطعات و لوازم یدکی آن به راحتی در سراسر ایران با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا یافت می‌شوند.

با این که این موتور نسبت به هوندا کلیک در هنگام حرکت مخصوصا در سرعت‌های بالا سروصدای وحشتناکی تولید می‌کند اما قیمت پایین و بازار دست دوم فوق‌العاده عالی این موتورسیکلت باعث شده تا بسیاری از خریداران این اسکوتر را به موتورسیکلت هوندا کلیک ترجیح دهند.

چنانچه شما هم جزو افرادی هستید که علاقه دارید تا صاحب این موتورسیکلت بی‌نظیر باشید؛ می‌توانید با مراجعه به صفحه 24 قسطی از شرایط خرید اقساطی این موتورسیکلت مطلع گشته و در صورتی که نیاز به مشاوره داشته باشید، می‌توانید با کارشناسان مجرب این حوزه مشورت کنید.

قسطی 24

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *