بررسی اجمالی موتورسیکلت NA 180

 بررسی اجمالی موتورسیکلت NA 180

موتورسیکلت NA 180 نیکد اسپرت‌ شهری در کلاس استریت است که با این ارگونومی و طراحی بیشتر برای افراد قد بلند مناسب است. طراحی دماغه و چراغ جلو همراه باک عضلانی و فلاپ‌های جانبی آن ترکیب جذابی را ایجاد کرده است. این موتورسیکلت خشن و تهاجمی یک سواری بسیار مناسب است که می‌توانید از آن برای ترددهای شهری استفاده نمایید.

پیشگفتار

موتورسیکلت NA 180 نیکد اسپرت‌ شهری در کلاس استریت است که با این ارگونومی و طراحی بیشتر برای افراد قد بلند مناسب است. طراحی دماغه و چراغ جلو همراه باک عضلانی و فلاپ‌های جانبی آن ترکیب جذابی را ایجاد کرده است. این موتورسیکلت خشن و تهاجمی یک سواری بسیار مناسب است که می‌توانید از آن برای ترددهای شهری استفاده نمایید. طراحی ظاهری، نمای رینگ‌ها، دیسک ترمز دورنگ طلایی – استیل، اگزوز با محافظ کرومی و کیلومتر شمار تمام دیجیتال این دستگاه باعث شده تا این موتورسیکلت در سری زیر 200 برای جوانان بسیار جذاب و قابل قبول باشد.

موتور NA 180 چگونه وارد بازار ایران شد؟

کارخانه اس وای ام (SYM) با تولید موتورسیکلت‌های مختلفی همچون موتورسیکلت NA 180، اسکوتر و تولید مینی خودروها فعالیت خود را به طور رسمی از سال 1954 در تایوان آغاز کرده است. این کمپانی از آغاز فعالیت تا به الان با تولید 800 هزار خودرو و 16 میلیون موتورسیکلت توانسته به سود یک میلیارد دلاری دست یابد.

شرکت تایوانی اس وای ام از سال 1398 با شرکت نیرو موتور شیراز قرار داد رسمی مشارکت امضا نمود که طبق مفاد این قرار داد مونتاژ و عرضه محصولات اس وای ام در ایران توسط کمپانی نیرو موتور صورت خواهد گرفت.

موتورسیکلت NA 180 یکی از این محصولات بسیار زیبا و جذابی این کمپانی تایوانی است که توسط شرکت نیرو موتور مونتاژ و به بازار عرضه شد و با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو گشت. شرکت نیرو موتور شیراز از سالیان گذشته تا به الان در کنار همکاری با شرکت اس وای ام با شرکت‌های دیگری همچون کمپانی تی وی اس (آپاچی) و یاماها نیز مشارکت داشته است.

مشخصات موتورسیکلت NA 180

موتورسیکلت NA 180 به دلیل تازه وارد بودن و عدم گستردش نمایندگی و توزیع نامناسب لوازم یدکی از اوضاع نابه سامان در خدمات پس از فروش و بازار دست دوم برخوردار است.

با این وجود ظاهر خشن و جذاب، سواری نرم و راحت موتورسیکلت NA180 توانسته توجه مشتریان زیادی را به سمت خود بکشاند. در این بخش ما سعی نموده‌ایم تا بخشی از مشخصات و ویژگی‌ها این موتور را به صورت اختصار شرح دهیم:

  • برخورداری از تاییدیه یورو ۴
  • مجهز به سیستم سوخت‌رسانی CONTINENTAL
  • مجهز به نیروی محرکه چهارزمانه و 6 سوپاپ SOHC
  • برخورداری از تک سیلندر cc183
  • توان: ۱۳.۳۲Kw/8740 rpm
  • گشتاور: ۱۵.۲m/7478 rpm
  • حداکثر سرعت: ۱۱۲Km/h
  • مصرف سوخت: ۲.۲ L/100km
  • مجهز به جعبه‌دنده گیربکس ۶ دنده‌ای
  • وزن: ۱۳۴.۵Kg
  • مجهز به باتری: ۱۲V /Ah
  • برخورداری از باک بنزین با ظرفیت ۱۱ لیتری
  • مجهز به سیستم ترمز گیری از نوع دیسکی

توضیحات مختصر درباره موتور گلکسی NA180

این موتورسیکلت با توان 18 اسب بخار و دور موتور در 8500 دور در دقیقه به طور متوسط می‌تواند مسیری در حدود 500 کیلومتر طی نماید. جعبه دنده شش سرعته و ترمز جلو و عقب با قطر 263 و 222 میلی‌متر توانایی توقف این موتورسیکلت را نسبت به رقبای خود افزایش داده است.

اگزوز با روکش کرومی و چراغ LED به کار رفته در عقب موتور زیبایی پشت تکمیل این دستگاه را کرده است. به طوری که جذابیت بی‌نظیری به ظاهر این محصول تازه ‌وارد در بازار ایران بخشیده و توانسته نگاه مخاطبان بسیاری را به خود جلب نماید تا تمایل داشته باشند شوق و ذوق مالکیت و راکب بودن آن را تجربه نمایند.

سیستم‌ تعلیق در کنار زین راحت باعث شده تا سواری با این موتور در سرعت‌های بالا و مسیرهای پرپیچ بسیار پایدار بوده و از ایمنی قابل توجهی برخوردار باشد. شما با مراجعه به سایت 24 می‌توانید با خرید اقساطی این موتورسیکلت را خریداری نمایید. شما می‌توانید با بهره‌مندی از مشاوران زبده این مجموعه از شرایط پرداخت قسطی این موتور اطلاع یابید.

کلام آخر

موتورسیکلت NA 180 در رده قیمتی و کلاس فنی زیر 200 سی‌سی جزو پرفروش‌ترین و شلوغ‌ترین محصولات و موتورهای سواری بازار ایران است. این موتور با پیشرانه ۱۸۳ سی‌سی ۴ زمانه و دور موتور ۸۵۰۰ می‌تواند با سرعتی بالغ بر ۱۳۵ کیلومتر در ساعت مسافت قابل توجهی را طی کند.

پیشرانه روان و کم لرزش در کنار دور موتور روان و پیوسته با گیربکس ۶ سرعته کوپل شده توانسته رانندگی‌های کوتاه و معمولی شهری را با موتورسیکلت NA180 بسیار هیجان انگیز و دلپذیر نماید.

ارگونومی و زین راننده بیشتر برای افرادی که قدی بالاتر از 175 سانتی‌متر دارند، بسیار مناسب برخوردار بوده و رینگ‌های اسپرت آلومینیومی و کیلومتر شمار دیجیتالی باعث شده تا مانور پذیری و پایداری این موتور در سطح قابل قبولی باشد.

موتورسیکلت NA 180 با رقبای سرسخت و قدرتمندی همچون آپاچی پالس NS200، RTR 200 4V، آپاچی RTR 160 4V و بنلی TNT25 در حال رقابت است، اما استهلاک اندک، هزینه‌های پایین و ارزان سرویس و نگهداری آن در کنار عملکرد فنی مناسب باعث شده تا این موتورسیکلت نسبت به رقبای خود یک سرو گردن بالاتر باشد. در هنگام خرید این محصول توصیه می کنیم حتما به نقاط قوت و ضعف آن توجه نموده و مطابق با نیازی و کاربری خود آنرا بسنجید.

قسطی 24

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *