بررسی اجمالی موتورسیکلت sym لاکی 180

 بررسی اجمالی موتورسیکلت sym لاکی 180

موتورسیکلت sym لاکی 180 یکی از موتورسیکلت‌های شهری هست توسط شرکت SYM موتور تایوان تولید شده و وارد بازار شده است. از سال 1382 این موتورسیکلت توسط شرکت سهند سیکلت سپاهان مونتاژ و وارد بازار ایران گشت. موتورسیکلت sym لاکی 180 یکی از به روز اسکوترهای است که مجهز به جک جانبی بوده و زیر زین یک فضای خالی برای جاسازی کلاه کاسکت بزرگ و یا حمل اشیا مختلف تعبیه شده است.

پیشگفتار

موتورسیکلت sym لاکی 180 یا Symphony st200i، یکی از موتورسیکلت‌های شهری هست توسط شرکت SYM موتور تایوان تولید شده و وارد بازار شده است. از سال 1382 این موتورسیکلت توسط شرکت سهند سیکلت سپاهان مونتاژ و وارد بازار ایران گشت.

انجین بسیار مقاوم و قدرتمند، گیربکس خودکار به همراه زین نرم و راحت این موتور باعث شده تا جوانان بسیاری علاقه داشته باشند تا حداقل برای یک‌بار هم که شده سواری با این اسکوتر شهری را امتحان کنند.

از سوی دیگر ارتفاع بلند و رینگ 16 اینچی و برخورداری از سیستم خنک کننده هوشمند و ترمز CBS باعث شده تا راکبان کنترل بیشتری در هنگام رانندگی با این موتورسیکلت را تجربه نموده و با امنیت بیشتر و مانور پذیری بالا و مطمئن این اسکوتر جذاب را هدایت نمایند.

درباره کمپانی Sym چه میدانید؟

شركت موتورسیکلت‌سازی Sym نخستین فعالیت خود را در شهر تایپه تایوان در سال 1954 به مدیریت هوانگ چی و چانگ كو آن آغاز نمود. این شرکت در ابتدا با تولید دوچرخه شروع به فعالیت کرد و محصولات خود را در سانیانگ ایوان، چین و ویتنام به فروش رساند. سپس با تولید اسکوتر، موتورسیکلت و ATV وارد عرصه موتورسیکلت‌سازی شد.

این شرکت در سال 1961 اولین مونتاژ موتورسیکلت بومی‌ خود را با همکاری کمپانی هیوندا انجام داد و با تولید موتورسیکلت‌های Sanyang در سال ژانویه 2002 به طور رسمی وارد بازار تولید و مونتاژ اسکوتر و موتورسیکلت شد. در حال حاضر این کمپانی با تولید بیش از 800 هزار خودرو و 16 میلیون اسکوتر و موتورسیکلت توانسته درآمدی بالغ بر 1 میلیارد دلار را کسب نماید.

شرکت SYM با 2300 نفر کارگر در 5 قاره نمایندگی مستقیم موتورسیکلت داشته و محصولات و لوازم یدکی‌های تولیدی آن در اکثر کشورها به ویژه ایران  به فروانی یافت می‌شود.

در حال حاضر شرکت‌های سهند سیکلت سپاهان، نیرو موتور شیراز و دینو موتور قم در داخل ایران با کمپانی SYM همکاری نموده و موتورسیکلت‌های تولیدشده توسط این شرکت را مونتاژ کرده و داخل بازار ایران توزیع می‌کنند.

شرکت سهند سیکلت سپاهان با دریافت گواهینامه ISO 9001:2008 توانسته از سال 1382 همکاری خود را با شرکت‌های معتبری همچون شرکت SYM تایوان و شرکت لیفان چین ادامه دهد.

موتورسیکلت sym لاکی 180 یکی از محصولات کمپانی SYM که توسط سهند سیکلت سپاهان در 7 رنگ مشکی متالیک و مات، شکلاتی، سرمه‌ای، سفید، خاکستری متالیک و مات به صورت مونتاژ شده در بازار به فروش برساند.

این موتورسیکلت با ارتفاع 798 میلی‌متری و زین بسیار راحت از چرخ‌های 16 اینچی و نمایش گر LED در قسمت عقب، برخوردار است که ایمنی و لذت رانندگی با این موتور را صدچندان می‌کند.

نقد و بررسی موتورسیکلت sym لاکی 180

انجین 180 سی‌سی چهار زمانه، 2 سوپاپ و تعبیه سیستم هوا خنک باعث شده تا این موتورسیکلت در عرض ۷.۲ ثانیه از بتواند به سرعت 120 کیلومتر در ساعت برسد. از سوی دیگر سیستم انتقال نیرو CVT باعث شده تا نیرو توسط پیشرانه‌ها در کسری از ثانیه به چرخ عقب انتقال یابد.

سیستم هوشمند هوا خنک مزایای بسیاری را برای موتورسیکلت sym لاکی 180 به ارمغان آورده که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از

  • کاهش استهلاک قطعات انجین
  • کنترل بهتر ترمز
  • کاهش 40 درصدی زمان ترمز گرفتن،
  • کاهش استهلاک لنت ترمز

مشخصات و ویژگی‌های موتورسیکلت sym لاکی 180

در کنسول جلوی موتورسیکلت sym لاکی 180یک باتری 12 ولت برای شارژ دستگاه‌های مختلف از جمله گوشی، تبلت، آی پد و… تعبیه شده که با باز کردن درگاه آن توسط سوئیچ قابل  می توانید به آن دسترسی  داشته باشید.

همچنین در قسمت سرعت سنج دیجیتالی این موتورسیکلت می‌توان به وسیله دکمه set دور موتور و کیلومتر شمار را به‌صورت سفارشی تنظیم نمود

حجم انجین: 180 سی‌سی از نوع انژکتوری EFI/ تک سیلندر

کلاس: اسکوتر

سیستم ترمز: دیسکی مجهز به CBS

پیشرانه و قدرت:            8.8 کیلووات

حداکثر گشتاور:   12.2 نیوتن متر

مجهز به سیستم خنک کاری

گیربکس:           اتوماتیک (CVT)

سیستم تعلیق جلو و عقب: تلسکوپی – هیدرولیکی

سیستم ترمز جلو و عقب: دیسکی (CBS)

اندازه تایر           جلو و عقب: 16*110/70 اینچ

ابعاد: 1985*725*1195

وزن: 129 کیلوگرم

ظرفیت باک بنزین:         7 لیتر

حداکثر سرعت:         122 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت:  2.2 لیتر در 100 کیلومتر

جمع بندی پایانی

موتورسیکلت sym لاکی 180 یکی از به روز اسکوترهای است که مجهز به جک جانبی بوده و زیر زین یک فضای خالی برای جاسازی کلاه کاسکت بزرگ و یا حمل اشیا مختلف تعبیه شده است.

شما با خرید اقساطی از سامانه 24 می‌توانید صاحب این موتورسیکلت بی‌نظیر شوید و از سواری با آن لذت ببرید. برای افزایش امنیت این موتور و جلوگیری از سرقت آن، سوییچ اصلی به صورت مخفی در بخش زیرین زین تعبیه شده که روشن شدن موتور بدون فعال بودن این سوییچ غیرممکن است.

از سوی دیگر شما با خرید قسطی این موتورسیکلت sym لاکی 180 می‌توانید با سیستم راه‌اندازی هندلی و استارتی استفاده نموده و از امکانات بی‌نظیری همچون پورت USB، کلاه کاسکت بزرگ، صفحه آمپر دیجیتال و فرمان پذیری آن لذت ببرید.

قسطی 24

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *