در هنگام خرید موتورسیکلت بنلی 150 به این موارد توجه کنید

 در هنگام خرید موتورسیکلت بنلی 150 به این موارد توجه کنید

اگر به دنبال خرید یک موتورسیکلت عمری و در عین حال بسیار پرقدرت و پرتوان هستید، پیشنهاد ما به شما موتورسیکلت بنلی 150 سی‌سی است. این محصول ایتالیایی از سری نیکد اسپرت بوده و با اینکه کیفیت و توان بسیار بالایی دارد اما نتوانسته در میان موتورسیکلت‌های چینی و هندی جایگاه شایسته‌ای را به خود اختصاص دهید.

پیشگفتار

موتورسیکلت بنلی 150 یکی از قدیمی‌ترین و نوستالژیک‌ترین موتورسیکلت‌های ایتالیایی است که در سال 1911 توسط کارخانه‌های موتورسیکلت‌سازی بنلی تولید و روانه بازار شد. این شرکت در ابتدا با تولید انواع موتورهای گازی و دوچرخه‌های 75 سی‌سی شروع به فعالیت نمود.

در میان دوچرخه ها و موتورسیکلت‌های تولید شده توسط شرکت بنلی سری محبوب TNT (Tornado Naked Tre) با استقبال بی‌نظیر مردم در سراسر دنیا روبه رو شده و در نهایت دهم ژوئن موتورسیکلت بنلی 150 وارد بازار موتورسیکلت بنگلادش گشت. بالاخره در سال 2005 این شرکت ایتالیایی تحت لوای گروه چینی موتورسیکلت ژجیانگ کیانجیانگ درآمد.

اینفوگرافیک موتورسیکلت بنلی 150

موتورسیکلت بنلی 150 به دلیل برخورداری از ترکیب رنگی عالی، ارتفاع بلند نشیمنگاه و ترکیب هماهنگ و خاص صندلی و دسته در رده اسپرت قرار می‌گیرد. دو کیت نیمه‌فرینگ به کار رفته در دو طرف موتور علاوه بر جذاب‌تر کردن ظاهر آن باعث می‌شود تا این موتورسیکلت عریض‌تر از اندازه واقعی خود به نظر برسد.

استفاده از آلیاژهای مستحکم و صفحات دیسکی باعث شده تا بخش‌های مختلف این موتورسیکلت به راحتی وزن زیادی را تحمل نموده و در شرایط آب و هوایی مختلف به خوبی عمل کند.

موتورسیکلت بنلی 150 سی‌سی با برخورداری از تانکر سوخت سایز بزرگ با ظرفیت 13 لیتری و وزن بدنه 144 کیلوگرمی، یک سواری مناسب برای معابر درون شهری و برون شهری محسوب می‌شوند؛ هرچند که ارتفاع بلند زین این موتورسیکلت بیشتر برای افراد بلندقد طراحی شده و سایر افراد در هنگام سوار شدن و رانندگی با این موتور به مشکل می‌خورند.

این موتورسیکلت با موتور 148 سی‌سی تک سیلندر 4 زمانه می‌تواند قدرتی برابر 14 اسب بخار و گشتاور 13.4 نیوتن بر متر را برای راکبان فراهم نماید. حداکثر سرعت این اسکوتر 130 کیلومتر در ساعت بوده و برای پیمودن مسافت 50 کیلومتری به 1.8 لیتر بنزین نیاز خواهد داشت. جعبه دنده پنج سرعته، روشن کردن موتورتوسط استارت اتوماتیک و بدون نیاز به سوئیچ، سیستم تعلیق تلسکوپی از نوع Mono-Shock برترین ویژگی‌های این موتورسیکلت بی‌نظیر است.

پایداری مداوم، ایمنی و راحتی بیشتر در سرعت بالا این موتور مدیون سیستم تعلیق وارونه تلسکوپی به کار رفته در قسمت جلو و سیستم تعلیق Mono-Shock در قسمت عقب است. نه تنها ترمز دو دیسکی برای ایمن‌تر و پایدارتر کردن این موتورسیکلت تعبیه شده، بلکه سیستم ترمز CBS باعث عملکرد عالی این موتور نسبت به سایر موتورسیکلت‌های هم‌رده بنلی 150 سی‌سی در هنگام ترمز گیری می‌باشد

باتری 12 ولتی، چراغ‌های 12 ولتی در قسمت جلو، چراغ‌های عقب LED و چراغ‌های پارک LED باعث جذابیت بیشتر موتورسیکلت بنلی 150 در شب می‌شود.

مشخصات فنی موتورسیکلت بنلی 150

این موتورسیکلت دارای ترمزهای دیسکی دوقلوی 260 میلی‌متری در بخش جلو و ترمزهای تک دیسکی 240 میلی‌متری در قسمت عقب می‌باشد. سیستم تعلیق توسط شاخک‌های وارونه 41 میلی‌متری با حرکت 115 میلی‌متری از نوع ضربه 120 میلی‌متری باعث بارگیری قابل تنظیم در قسمت انتهایی موتورسیکلت می‌شود.

نوع و حجم موتور: 148 سی‌سی، هوا خنک، تک سیلندر، 4 زمانه

حداکثر قدرت: 11.40 اسب بخار در 7500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 10.7 نیوتن متر در 6500 دور در دقیقه

نوع گیربکس: 5 سرعته

وزن: 144 کیلوگرم

حداکثر سرعت 120 کیلومتر بر ساعت

ابعاد: 2080 میلی‌متر / 810 میلی‌متر / 1075 میلی‌متر

پایه چرخ:     1365 میلی‌متر

ظرفیت باک بنزین:         13.50 لیتر

نوع استارت: برقی

سیستم سوخت: کاربراتور

لاستیک و ترمز

اندازه لاستیک (جلو)    100 / 8017

سایز لاستیک (عقب)         130 / 7017

سایز چرخ        جلو: -17 اینچ، عقب: -17 اینچ

ترمز جلو و عقب: دیسکی

قاب و سیستم تعلیق:    تلسکوپی USD

ظرفیت باتری: 12 ولتی

کلام آخر

اگر به دنبال خرید یک موتورسیکلت عمری و در عین حال بسیار پرقدرت و پرتوان هستید، پیشنهاد ما به شما موتورسیکلت بنلی 150 سی‌سی است. این محصول ایتالیایی از سری نیکد اسپرت بوده و با اینکه کیفیت و توان بسیار بالایی دارد اما نتوانسته در میان موتورسیکلت‌های چینی و هندی جایگاه شایسته‌ای را به خود اختصاص دهید.

اگر شما دوست دارید که سواری با این موتور بی‌نظیر را تجربه کنید با خرید اقساطی و تعیین پیش پرداخت و تعداد اقساط به صورت دلخواه می‌توانید این آرزو را محقق نمایید.

ارگونومی و طراحی بدنه و ظاهر زیبا و تهاجمی این موتور سیکلت به خوبی جواب گوی هیجانات درونی و روحی جوانان شده است. رینگ شش پر، اگزوز سیاه رنگ این موتور در کنار صفحه نمایشی آنالوگ /دیجیتالی آن باعث شده تا نگاه هر بیننده ای ناخوادآگاه معطوف این اثر بی بدیل باشد.

زین نرم و فرمان استاندارد این موتور سیکلت باعث شده تا راکب در حالتی قرار بگیرد که در هنگام رانندگی طولانی مدت دچار گرفتی عضلات شده و احساس خستگی کند. شرکت بنلی در طراحی این موتورسیکلت هیچ فضایی برای نگه‌داری کلاه ایمنی و وسایل شخصی راننده در نظر نگرفته، بنابراین ممکن است این مسئله برای راکب آزار دهنده باشد

قسطی 24

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *