چند نکته مختصر در مورد موتورسیکلت گلکسی مدل j200

 چند نکته مختصر در مورد موتورسیکلت گلکسی مدل j200

موتورسیکلت گلکسی مدل j200 یکی از اسکوترهای مدرن و پرطرفدار بازار ایران است که از استاندارد یورو ۴، باتری منفذ دار 12 ولتی با ظرفیت 12 آمپری برخوردار است. این محصول از لحاظ کیفیت ساخت و قیمت رقابتی جدیدترین اسکوتر تولید شده توسط این شرکت است. موتورسیکلت گلکسی مدل j200 جزو اسکوترهای ۲۰۰ سی‌سی و نسبتاً درشت اندام است که توسط شرکت نیرو موتور در بازار ایران عرضه می‌گردد.

پیشگفتار

موتورسیکلت گلکسی مدل j200 به نام سانگ یانگ موتور توسط شرکت SYM شده است. این محصول از لحاظ کیفیت ساخت و قیمت رقابتی جدیدترین اسکوتر تولید شده توسط این شرکت است. موتورسیکلت گلکسی مدل j200 جزو اسکوترهای ۲۰۰ سی‌سی و نسبتاً درشت اندام است که توسط شرکت نیرو موتور در بازار ایران عرضه می‌گردد.

این موتورسیکلت با پیشرانه ۱۶۹ سی‌سی و تک سیلندر ۴ زمانه و ۴ سوپاپه فروش بسیار زیادی در کشورهای مختلفی همچون ایران، ترکیه و تایوان داشته و موتور ۸۰۰۰rpm و گشتاور ۱۲.۲ نیوتون‌ بر متر این اسکوتر را به یک سواری شهری بسیار توانمند و پرقدرت تبدیل کرده است.

گیربکس CVT کوپل شده به کار رفته در موتور سیکلت به همراه پیشرانه اس وای ام نه تنها عملکردی قابل قبول را ارائه نموده بلکه عامل اصلی انتقال قدرت به چرخ‌ها محسوب می‌شود.

نگاهی به تاریخچه نیرو موتور

برند تایوانی SYM در سال ۱۹۵۴ تأسیس شد و در مدت زمان اندکی با تولید محصولات با کیفیت توانست محصولات خود را کشورهای آسیایی از جمله ایران، ترکیه و چین به فروش برساند. شرکت نیرو موتور از سال 1382 با کمپانی‌های معروفی همچون SYM همکاری داشته و انواع اسکوترهای تولید شده توسط این کمپانی تایوانی را در سراسر ایران به فروش می‌رساند.

مدل‌های ساخت سال 2020 و 2021 موتورسیکلت گلکسی مدل j200 در بازار ایران با محدودیت قیمتی ناچیزی عرضه می‌شود؛ بنابراین افرادی که تمایل دارند صاحب این اسکوتر بی‌نظیر شوند، می‌توانند با خرید قسطی به این هدف دست پیدا کنند.

با اینکه گلکسی J200 در حد فاصل دو کلاس ارزان قیمت و گران قیمت قرار دارد، ولی می‌تواند انتظاراتی را که از موتورسیکلت‌هایی همچون هوندا کلیک، یاماها می‌رود را به طور مطلوب برآورده کند. این موتورسیکلت در این رده قیمتی عملاً بدون رقیب است اما به لحاظ توانایی‌های فنی و کیفیت ساخت با فیدل ۳ که محصول دیگر کمپانی SYM قابل رقابت می‌باشد.

بررسی اجمالی موتورسیکلت گلکسی مدل j200

در قسمت چرخ‌های جلو و عقب اسکوتر اس وای ام از دیسک‌های ۲۶۰ و ۲۲۰ میلی‌متری استفاده شده تا راکب در سرعت‌های بالا به راحتی ترمز کرده و با اطمینان ایست کند. زین نرم و راحت این موتورسیکلت در کنار ارتفاع مناسب آن باعث شده تا افرادی که قدی بالاتر از 160 سانتی‌متری دارند بتوانند به راحتی سوار این موتور شده و آن را هدایت نمایند.

با اینکه در ارگونومی و طراحی بی‌نظیر موتورسیکلت گلکسی مدل j200 فضای کافی برای ذخیره‌سازی و یا حمل کالا تعبیه نشده اما وجود درگاه شارژ USB و ویژگی‌های آیرودینامیکی باعث شده تا این اسکوتر تایوانی نسبت به هم رده‌های خود یک سرو گردن بالاتر به نظر برسد.

کنسول پهن، چراغ‌های LED بزرگ جلو و عقب در کنار دماغه پهن و اگزوز بزرگ باعث شده این موتورسیکلت بسیار بزرگ‌تر و حجیم‌تر از اندازه واقعی خود به نظر برسد. قابلیت‌های آیرودینامیکی اس وای ام گلکسی j200 باعث شده تا این موتورسیکلت نسبت به دیگر اسکوترها مانور پذیری و پایداری بیشتری در هنگام رانندگی‌های شهری داشته باشد.

پوزه بزرگ، توانایی‌های حرکتی بالا و چراغ‌های دوتایی جلو باعث شده تا موتورسیکلت گلکسی مدل j200 در کلاس اسکوتر کروزها قرار بگیرد. تعبیه فلاپ پلاستیکی براق مشکی رنگ با زوایای شکسته نه تنها به عنوان باد شکن عمل نموده بلکه چهره این موتورسیکلت را لوکس و لاکچری می‌نماید. هر چند که همیشه باید مراقب مات شدگی و خط و خش فلاپ ها باشید.

مشخصات و ویژگی‌های فنی موتورسیکلت گلکسی مدل j200

صفحه کیلومتر آنالوگ این موتورسیکلت از سه آمپر سرعت سنج، دور موتور، بنزین و تشکیل شده و در کنار آن به یک پیشرانه تک سیلندر ۴ زمانه با گشتاور ۱۰٫۹۵ نیوتن متر مجهز شده است.

ابعاد موتورسیکلت:1980*775*1120 (میلی‌متر)

حداکثر سرعت:100 (کیلومتر بر ساعت)

باطری: منفذ دار معمولی

ولتاژ و ظرفیت باطری: 12V-7Ah

نوع دنده: خودکار

ظرفیت باک بنزین:         7.5 (لیتر)

حجم انجین:  197

نوع انجین:  4 زمانه و 4 سوپاپه

استاندارد آلایندگی:    EURO 4

سیستم راه‌اندازی انجین: استارتی

سیستم سوخت رسانی: انژکتور

حداکثر توان: 8.29/7763 (kw/rpm)

حداکثر گشتاور: 10.95/6506 (N.m/rpm)

اندازه تایر جلو و عقب: 110/90*14

کلام آخر

موتورسیکلت گلکسی مدل j200 یکی از اسکوترهای مدرن و پرطرفدار بازار ایران است که از استاندارد یورو ۴، باتری منفذ دار 12 ولتی با ظرفیت 12 آمپری برخوردار است. با این حال فنربندی ضعیف در کنار نبود ترمز ABS در این اسکوتر باعث شده تا این موتورسیکلت خالی از اشکال نباشد.

سامانه 24 شرایطی را فراهم نموده تا شما با پرداخت اقساطی صاحب این موتورسیکلت تایوانی شده و تجربه رانندگی با آن را در خیابان‌های شهر به دست آورید. همکاران ما در این سامانه شرایطی را فراهم آورده‌اند تا به راحتی بتوانید خرید خود را مطابق با شرایط انجام داده و میزان پیش پرداخت، میزان اقساط و تعداد اقساط را به صورت دلخواه تنظیم کنید. برای اطلاعات بیشتر شما می‌توانید با شماره 02158641 تماس بگیرید تا کارشناسان ما سوالات شما را پاسخ دهند.

 

قسطی 24

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *